keskiviikko 15. huhtikuuta 2020

Kaksi viivaa, nyt viikot 4+5

Kuukautiset olivat 1-2 päivää myöhässä, joten tein raskaustestin lauantaina. Testiin tuli samantien näkyviin kaksi selkeää viivaa! 💖 Olin ihan hämilläni tästä tuloksesta, toki niin onnellinen, mutta samaan aikaan myös pelko valtasi mun mielen. Mitä jos tälläkin kertaa raskaus päättyy keskenmenoon? En haluaisi ajatella keskenmenneitä raskauksia, mutta väkisin ne tulevat mieleeni. Testin tulos todella yllätti, sillä mä olin varma, että taas kuluisi vähintään vuosi ennenkuin voisin haaveillakaan olevani uudelleen raskaana. Viimeisin keskenmenohan oli marraskuussa...

Testin tehdessäni raskausviikkoja oli kasassa 4+1, tänään jo 4+5. Mulla on rinnat todella arat ja pinkeän  tuntoiset. Mieliala vaihtelee tosi herkästi ja oon tunteikkaalla päällä. Lisäksi mua väsyttää koko ajan. Välillä on ollut myös huonoa oloa. Että oireita kyllä on, toivottavasti ne vain lisääntyisivät viikkojen kertyessä! Mä niin toivon, että tällä kertaa olisi meidän vuoro saada oma Pieni 💖

Olin jo yhteydessä neuvolaan sekä myös naistentautien polille, kuten mua ohjeistettiin keskenmenon jälkeen. Mulla on jo ensi viikolla aika sinne, ja ilmeisesti ainakin ultraavat, muuta en vielä tiedä. Onkohan olemassa mitään "lääkitystä" mikä tukee raskautta? Foolihappo ja monivitamiini mulla tietysti on jo käytössä. 

Oi pysy mukana Pieni, olemme niin odottaneet 💖

4 kommenttia:

  1. Hei! Olipa kiva törmätä sun blogiin, ihan kuin itse olisin sitä kirjoitellut! Minulla on painon pudotusta ollut viime vuoden syksystä, tähän asti tippunut ehkä 8kg, ollen nyt 77kg. Vauvaa yritetty puolitoista vuotta, yksi kemiallinen ja kohdunulkoinen mahtunut siihen aikaan. Nyt on rv 4+3, ja ei uskalleta iloita kyllä yhtään ennen ultraa ja alkuraskauden ohitusta. Ikääkin on 28v :D

    Ei mulla muuta, kunhan tsemit tulin heittää ja sanomaan että et ole yksin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi niin paljon onnea teillekin! Alkuraskaus on niin jännittävää ja jopa pelottavaa aikaa, varsinkin kun takana on menetyksiä. Toivotaan, että nyt olisi meidänkin vuoro onnistua <3 Niin paljon tsemppiä <3

      Poista
    2. Niin ja pakko sanoo vielä että hienon työn olet kyllä tehnyt painonpudotuksenkin osalta! :)

      Poista
    3. Kiitos, samoin <3 on tämä kyllä, joka aamu teen testin ja tarkasti seuraan että varmasti viiva vahvistuu. Kohdun ulkoisessa alkoi vuoto päivä jälkeen plussan ja hcg romahti hetkellisesti myöhemmin myös. Mutta toivotaan parasta.

      Ja kiitos kehuista! Samoin olet itse saanut hyvin pidettyä kiinni päämäärästäsi, ja onnistunut :)

      Poista