perjantai 17. huhtikuuta 2020

Raskaaksi tulemisesta, 5+1

Tänään raskausviikot 5+1. Edellisessä postauksessa unohdin mainita, että alavatsalla on paljon tuntemuksia. Välillä vähän samantyylistä jomotusta ja paineen tunnetta kuin kuukautistenkin aikaan. Kipu tuntuu ajoittain vähän pitkäkestoisestikin ja melko voimakkaasti, mikä tietysti pelottaa. Joitain vihlaisujakin saattaa tulla äkillisten liikkeiden, aivastuksen tai jopa naurunkohtauksen aikaan 😅 Yritän kuitenkin luottaa, että tämä kaikki kuuluu asiaan.

Tää väsymys on jotain aivan ylivoimaista. Saatan herätä pirteänä, mutta heti aamupalan syötyäni olisin jo valmis takaisin nukkumaan. Nukahdan päivittäin sohvalle kesken elokuvan tai tv:n katselun. Myös nukkumaanmeno on aikaistunut ja nukahdan jo yhdeksän aikaan illalla. Herään yöllä kun pissahätä iskee, ja tän jälkeen saattaa olla vaikeaa nukahtaa. Kuitenkin kun viimein uni taas tulee, niin nukun hyvin aamuun asti tai kunnes kello viimeistään puolilta päivin herättää. Ja taas lähtee sama kierros alusta 😅 

Oon miettinyt, kuinka tää "nopeasti" alkanut uusi raskaus yllätti mut. Mietin, että tällä mun elämäntapamuutos -projektilla on täytynyt olla vaikutusta asiaan. Ensinnäkin tupakointi on jäänyt ihan kokonaan pois heti uuden vuoden -juhlinnan jälkeen. Oon ruokaillut terveellisemmin ja säännöllisemmin jo nyt pidemmän aikaan kuin koskaan aiemmin. Liikunta on myös ollut suuri osa mun elämää. Vaikka kuntosalille ja ryhmäliikuntaan en nyt ole päässyt, olen kuitenkin pyrkinyt tekemään kotitreenejä ja lenkkejä niin, että liikuntaa tulee 3 tuntia viikossa täyteen. Tämän kaiken myötä mun paino on laskenut muutaman kilon. Itseasiassa paino on nyt alimmillaan sitten moneen vuoteen ollen 72,9kg. Tällä kaikella mun omaan terveyteen panostamisella on varmasti ollut vaikutusta raskautumiseen. Aion jatkaa samalla tavalla. Niin toivon, että Pieni pysyy matkassa 💖

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti