tiistai 10. joulukuuta 2019

Kuntosalilta voimaa ja mielenvoimaa

Viime viikkoina kun olen käynyt kuntosalilla, olen käynyt ryhmäliikuntatunneilla. Vaikka ryhmäliikunnassakin tulee sekä aeorobista että voimaharjoittelua, niin silti tuntuu että kunnon "punttiharjoittelu" on ollut pidemmän aikaa tauolla. No, tänään vihdoin päätin korjata tilanteen, ja jo pian aamupalan jälkeen lähdin ajelemaan kohti kuntosalia. Mun lisäksi siellä oli vain pari muuta ihmistä reenailemassa. Oli kivaa saada kuntosali lähes kokonaan omaan käyttöön 😆 Lämmittelin juoksumatolla kymmenen minuuttia, jonka jälkeen siirryin varsinaiseen ohjelmaani. Tarkoitukseni oli tehdä liikkeet maltillisesti ja pienemmillä painoilla kuin viimeksi, kun puntilla kävin säännöllisemmin, mutta kappas vaan, enhän mä malttanut 😂 Samoilla painoilla tein kuin ennen taukoa, ja joistakin liikkeistä tein vielä neljännenkin sarjan. Yleensä olen tehnyt 3 sarjaa jokaisesta liikkeestä. Loppuun vielä toiset 10 minuuttia juoksumatolla kävellen.

Ihan pöllöä, kuinka paljon hikoilutti! Vaikka nimenomaan YRITIN tehdä rauhassa, niin hikoilin ihan huolella. Mielenkiintoista oli tietenkin treenin jälkeen katsoa sykkeet ja palaneiden kalorien määrät urheilukellosta 😊 Syke oli välillä 67-160, kaloreita kului 417. Tunti ja 10 minuuttia oli harjoituksen kokonaisaika. Tuntui erittäin hyvältä näin pitkän tauon jälkeen, ja mietinkin, MIKSI annoin kulua näin pitkän ajan oman ohjelman treenaamisesta. Nyt palattava takaisin ruotuun, ja käytävä ainakin 2 kertaa viikossa oma ohjelma läpi, mieluummin 3. Lisäksi pyrin päästä ryhmäliikuntaan kerran viikossa. Tuo olisi niin ihanteellinen määrä liikuntaa mulle. Yritän suunnitella ja sovittaa liikunnat 3-vuorotyöhöni, ei tietenkään mahdottomuus ole, vaatii vain hyvää suunnittelua ja tahtoa. Ja tahtoa mulla nyt riittää. Haluan oikeesti päästä nyt hyvään kuntoon 😊 Kun tää tsemppi, mikä mulla on nyt ollut vähän aikaa päällä, jatkuisi, niin ehtisi hyvin vaikka pari kiloa tiputtaa tämän vuoden puolella painosta pois.

1 kommentti:

  1. Olen itse käynyt ryhmäliikuntatunneilla myös. Harvemmin tulee punttitreeniä tehtyä. Vielä vähemmän kuntosalilla koska kaverini päätti rakentaa kotikuntosalin. Olen käynyt hänen luonaan muutaman kerran puntilla ja on kyllä mukavaa ollut kun voi olla rauhassa kahdestaan treenaamassa. https://omasali.fi/kotikuntosali

    VastaaPoista